2shnam

2shnam

هرکه رسید،دشنامم داد!گویی تمام دیوارهای کوتاه دنیا دور من کشیده شده
2shnam

2shnam

هرکه رسید،دشنامم داد!گویی تمام دیوارهای کوتاه دنیا دور من کشیده شده

به مغزت غذا میدهی یا به نفست؟؟

یک بزغاله کوچک از یک نهر کوهستانی آب می نوشد و پادشاه حیوانات،شیر،از آنجا عبور می کند.وقت ناشتا است و آن بزغاله صبحانه ای مناسب است.ولی حتی حیوانات هم باید نخست بهانه بسازند،بنابراین شیر به بزغاله می گوید:"بچه جان تو خیلی نادانی،سلطان وحش را می بینی که دارد می آید و آنوقت باز هم آبی را که می خواهم بنوشم گل آلود می کنی.

بزغاله بیچاره گفت:"عمو،نهر از این سو جاریست.من نمی توانم آب را برای شما گل آلود کنم،شما بالاتر از من ایستاده اید.نهر اول نزد شما می آید و سپس نزد من،این خیلی زیاد است." 

حق با او بود.شیر بسیار خشمگین می شود و می گوید:"تو آداب سرت نمی شود که چگونه با بزرگترها صحبت کنی،پدرت هم چنین بود.دیروز با من صحبت می کرد و بدرفتاری کرد.من مشغول یک کار سیاسی بودم ،ولی حالا به دنبالش هستم." 

بزغاله گفت:"مرا ببخشید عمو،پدرم چند هفته است که مرده،او نمی توانسته دیروز به شما بی ادبی کرده باشد." 

شیر که بهانه ای نداشت می پرد و او را میگیرد و می گوید:"تو بر علیه بزرگتر های خودت حرف می زنی؟درس خوبی به تو خواهم داد،و آن درس یک صبحانه خوب است." 

  

سلام دوستان خوبم ....از این داستان چه نتیجه ای گرفتید؟میخوام نظر خودتونو راجع به این داستان برام بنویسید و بگید که وجه مشترکش با زندگی امروزه ما چیه؟ 

منتظر نظراتتون هستم...

نظرات 7 + ارسال نظر
الناز جمعه 13 دی 1392 ساعت 11:35 http://khoda-yani-khoda.persianblog.ir/

کسی که حقیقت رو میگه "دلیل" میاره
کسی که دنبال منفعت "بهانه" و "توجیه"
کسی که عاقل باشه "دلیل" رو فقط می شنوه
کسی که ترشو باشه و بازم دنبال منفعت "توجیه" و "بهانه" رو "دلیل" می بینه!

حقیقت روشن است دلیل نمیخواهد مثل آبی آسمان،قرمزی خون،سردی برف و زیبایی باران...

متین چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 17:24 http://yeyanizendegi.persianblog.ir

سلام
از خودت در آوردی؟!
اونی که قراره شکار بشه میشه ...از سر یا دم ...با بهونه بی بهونه...خلاصه بزرگتر باید کوچکتر رو قورتش بده و...

ممنون ولی خیلی سطحی به موضوع نگاه میکنی آقا متین.
دوستان محترم لطفا تو نظراتتون فقط منو مخاطب قرار بدین وگرنه تایید نمیکنم

alek پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 22:03

سلام خوبی


پیشاپیش یلدات مبارک

alek دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 18:52

اینکه حق رو بگم حتی اگه به ضررم باشه
اینکه قدرت دست باطل هسش نه عادل

اونیم که زور داره دهن ما بقی رو اسفات میکنه فقط . حرف حرف خودشه

ادامه میدم هر چی بگم سیاسی میشه

ساناز دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 13:16 http://0fsongar0.persianblog.ir

بنظرم شیره مثه اون ادماییه که طاقت شنیدن حقیقت روندارن.......وفقط میخان حرف حرفه خودشون باشه

شعیب فرامرری دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 11:54 http://shoayb.persianblog.ir/

سلام عرض ادب و احترام دارم ممنونم که سری بهم زدید در پناه حق باشید انشاالله

شیما دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 11:20 http://zahraasadi.persianblog.ir

سلام،بنظر من شیر نماد ادم هایی هست که غرور کاذب دارندو تاب شنیدن حقیقت رو ندارن ولی همین آدم ها ی این مدلی مدام دنبال بهونه هستن تامبادا حرف و رفتار طرف مقابل در باره خودشون به گوش بقیه هم برسه و بقیه هم جرآت نظردهی درمورد اونو کنن براهمین به هر قیمتی که شده زهرشونا به طرف میریزن.ممنون که به وبم سر زدی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.